UWAGA TA STRONA UŻYWA COOKIES!
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić
ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
Portal Psychologiczny - Data ważności to sprawa względna

 

Psychologią zainteresowałam się za sprawą splotu raczej przypadkowych wydarzeń. Tak mnie to jednak wciągnęło, że skończyłam studia na tym kierunku. Od początku najbardziej fascynowała mnie psychologia biznesu i psychologia społeczna, ze względu na bardzo praktyczne możliwości zastosowania ich zasad w codziennym życiu. Po jakimś czasie, pomyślałam, że przyjemnie było by dzielić się swoją wiedzą z innymi. Tak powstała idea, której realizacją jest niniejszy portal psychologiczny. Portal to ozdobne wejście, brama do pałacu lub katedry. Niech ten portal psychologiczny stanie się wejściem do fascynującego świata dyscypliny jaką jest psychologia. Portal psychologiczny to miejsce, gdzie możesz zapoznać się z wiedzą ściśle naukową czyli mechanizmami postępowania ludzi, potwierdzonymi badaniami. W portalu psychologicznym znajdziesz również artykuły z pogranicza nauki - o zasadach feng shui czy numerologii. Dlaczego ludzie zachowują się w ten a nie inny sposób, jak sobie radzić w różnych sytuacjach życiowych, o tym dowiesz się z publikacji, jakie oferuje Ci portal psychologiczny. Mam nadzieję, że portal psychologiczny stanie się codzienną miłą i pożyteczną lekturą dla wszystkich, którzy interesują się tą dziedziną.




Data ważności to sprawa względna

Czy wypilibyście przeterminowany napój w restauracji? Zapewne raczej zwrócilibyście uwagę kelnerowi i zażądalibyście zwrotu kosztów. A gdyby ten sam napój stał w waszej lodówce? Jeśli jesteście podobni do badanych przez Sankara Sena i Lauren G. Block, nie widzielibyście niczego złego w spożyciu takiego napoju. Nowojorscy naukowcy udowodnili, że posiadany, kupiony produkt ma dla nas wiekszą wartość niż ten nie należący do nas, stojący w sklepie. Dotyczy to również produktów szybko tracących świeżość. Zadziwiające jest, że badani nie mieli na uwadze jedynie swojego portfela, czyli nie chodzi tu o to, że nie chcemy marnować wydanych pieniędzy. Kluczowy jest fakt posiadania danego produktu. Ludzie są bardziej skłonni do wypicia przeterminowanego napoju gdy przekroczył datę ważności w ich własnej lodówce i co więcej, towarzyszy temu przekonanie, że taki produkt im nie zaszkodzi. Źródło: www.sciencedaily.com






Newsy:

Magiczna czerwień Szukasz jakiejś rzeczy ? Mów do siebie.
Emocje a uczuciaKruczki ludzkiej pamięci
Klasyczne eksperymenty część 1Niereformowalni telewidzowie
Twarz bez wyrazuSzybko, szybko, szybciej...
Sędziowie z czystymi rękami byliby łagodniejsi?Poznasz Japończyka po emotikonach :)
Frenologia, badania nad funkcjami mózguJaki jest kolor Twojego samochodu?
Ach, te psy...Paradoks wieku
Data ważności to sprawa względnaKłamstwo ma jednak związek z długością
Efekt Jamesa Bonda?Świat bajek a rzeczywistość
Pieniądze sprzyjają egoizmowiPokaż mi jak śpisz a powiem ci jaki jesteś
Inteligentni wegetarianiePies podobny do pana. Mit czy prawda?
Widocznie Kaczyńscy mieli jednak przekonujacy programOutsiderzy łasuchy
Dlaczego wszystkie małpki wydają nam się podobne?Lustra nie sprzyjają gimnastyce
Najstarsi z rodzeństwa odnoszą częściej sukcesyGłodni mężczyźni lubią krągłe kobiety
Nowa jednostka chorobowa internautówKobiety w zaawansowanej ciąży i porządki
Dlaczego klaszczemy?Pozytywny nastrój zwiększa szanse na wygraną
Oglądanie telewizji niewskazane Mini odbiera kompetencje
Zapach cytryny wzmacnia chęć do porządkówZapachy w aucie
Lepsze szanse na zamążpójcie dla samotnych matek synów Dobre żarty są jak kokaina
Fast food uzależnia ?Decyduj spontanicznie
Politycy mieli mało przyjaciółJak trafić do sumienia studentów?
Dlaczego boimy się ciemności?Szczęśliwi rodzice = piękniejsze córki
Obalenie mitu o gadatliwych kobietach?Czerwony kolorem zwycięzców
Kreatywność wzrasta w pozycji horyzontalnej Muzyka ułatwia długi sen
Dlaczego lubimy różne rodzaje jedzenia? Telewizja pogrubia
Jak daleko możemy posunąć się w zazdrości?Myślenie uzależnionych od hazardu