UWAGA TA STRONA UŻYWA COOKIES!
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić
ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
Portal Psychologiczny - Test Manipulacja w sklepach

 

Psychologią zainteresowałam się za sprawą splotu raczej przypadkowych wydarzeń. Tak mnie to jednak wciągnęło, że skończyłam studia na tym kierunku. Od początku najbardziej fascynowała mnie psychologia biznesu i psychologia społeczna, ze względu na bardzo praktyczne możliwości zastosowania ich zasad w codziennym życiu. Po jakimś czasie, pomyślałam, że przyjemnie było by dzielić się swoją wiedzą z innymi. Tak powstała idea, której realizacją jest niniejszy portal psychologiczny. Portal to ozdobne wejście, brama do pałacu lub katedry. Niech ten portal psychologiczny stanie się wejściem do fascynującego świata dyscypliny jaką jest psychologia. Portal psychologiczny to miejsce, gdzie możesz zapoznać się z wiedzą ściśle naukową czyli mechanizmami postępowania ludzi, potwierdzonymi badaniami. W portalu psychologicznym znajdziesz również artykuły z pogranicza nauki - o zasadach feng shui czy numerologii. Dlaczego ludzie zachowują się w ten a nie inny sposób, jak sobie radzić w różnych sytuacjach życiowych, o tym dowiesz się z publikacji, jakie oferuje Ci portal psychologiczny. Mam nadzieję, że portal psychologiczny stanie się codzienną miłą i pożyteczną lekturą dla wszystkich, którzy interesują się tą dziedziną.




CZY JESTEŚ PODATNY NA MANIPULACJE W SUPERMARKETACH?


  1. Jeśli towar stoi na półce oznaczonej znakiem promocji, nie patrząc na cenę zakładasz, że oszczędzisz i decydujesz się na zakup

     Nie 
     Tak 
     Zdarza mi się

  2. Cena 9,99zł to dla Ciebie raczej 9 czy raczej 10 złotych?

     Raczej 9 
     Raczej 10

  3. Zazwyczaj bierzesz z półki to, co stoi na wysokości twoich oczu, rzadko sięgasz wyżej czy niżej

     Zgadza się 
     Nie zgadza się 
     Zdarza mi się tak robić

  4. Podczas oczekiwania w kolejce do kasy, oglądasz wszystko co stoi dookoła, często kładziesz na taśmie takie małe conieco

     Nie
     Tak
     Zdarza mi się

  5. Masz w zwyczaju sprawdzanie terminów przydatności do spożycia każdego produktu. Uważasz na to by wkładać do swojego koszyka towar z najdalszą datą

     Tak 
     Nie
     Zdarza mi się

  6. Nie przeliczasz cen produktów w gotowych opakowaniach, aby sprawdzić ile płacisz za kilogram. Uważasz to za stratę czasu i objaw małostkowości.

     Tak, przeliczam 
     Nie, nie zwracam na to uwagi
     Zdarza mi się przeliczać

  7. Nie zastanawiasz się zbyt długo zanim włożysz do wózka "ofertę łączoną" (na przykład kawa+cukier gratis), skoro jest gratis, to znaczy że się opłaci.

     Nie zastanawiam się 
     Analizuję cenę 
    Czasem A, czasem B

  8. Chętnie korzystasz z ofert "2 w cenie 1", choć często zdarza Ci się kupić produkt, którego nie potrzebujesz

     Tak
     Nie 
     Zdarza mi się

  9. Chętnie sięgasz po towary z regałów na szczytach alejek, tam zwykle są promocyjne ceny

     Zgadzam się
     Nie zgadzam się 
     Czasem sięgam, ale zwykle patrzę na cenę 



  10. Przygotowujesz spis potrzebnych zakupów przed pójściem do sklepu i nie wkładasz do wózka pozycji spoza listy

     Często tak robię 
     Staram się, ale rzadko udaje mi się go przestrzegać
     Nie lubię robić zakupów z listą

  11. Często zdarza mi się tak długo spacerować wzdłuż alejek z towarami, że robię się głodny

     Tak 
     Nie
     Zdarza mi się

  12. Gdy nie mogę znaleźć swoich ulubionych produktów, tracę cierpliwość i biorę pierwszy z brzegu

     Tak 
    Nie
    Zdarza mi się

  13. Mógłbym spędzić w supermarkecie cały dzień – korzystając z kawiarni, restauracji, odwiedzając stoiska niespożywcze

     Raczej tak 
     Raczej nie

  14. Zawsze daję się skusić darmowym degustacjom – to przywilej kupowania w supermarkecie

     Tak 
     Zdarza mi się 
     Nie

  15. Marka produktu ma dla mnie znaczenie, nie sięgam po produkty „bezmarkowe”

     Tak 
     Nie
     Zależy od produktu

  16. Lubię gdy towar jest ładnie opakowany i kolorowy

     Raczej tak 
     Nie ma to dla mnie większego znaczenia

  17. Gdy robię zakupy w nowym sklepie, lubię przejść przez wszystkie alejki, nie zwracam uwagi na szyldy kierujące do konkretnych grup produktów

     Zgadza się
     Nieprawda
     Kieruję się szyldami gdy mam mało czasu

  18. Jeśli proszku do prania, jogurtu czy innego produktu nie kojarzysz z reklamy to znaczy, że nie może być dobry

     Zgadza się
     Nieprawda 
     Nie mam zdania










Inne Publikacje:

Psychologia Kobiety
Psychologia Motywacji afiliacja społeczna
Testy Psychologiczne
Feng Shui w sypialni
Numerologia
Rzucanie palenia
Psychologia - prokrastynacja
Psychologia reklamy
Test zmiany
Jak spędzić udane wakacje
Feng shui i porządki
Test zwierzęta
Jak sobie radzić - perfekcjonizm
Zakochanie przez przypadek?
Testy psychologiczne 2
Test Kontrola
Psychologia - atrakcyjność fizyczna
Test Czy wierzysz w pecha
Manipulacja w sklepach
Manipulacja w sklepach 2
Test Manipulacja w sklepach
Manipulacja w sklepach odziezowych
Test Perfekcjonizm
Test Indywidualizm